Перейти на сайт Zelda64rus Понедельник, 20.11.2017
Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS

Страница 2 из 2«12
Модератор форума: FoX_XoF 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS)
FoX_XoFДата: Среда, 24.05.2017, 20:41 | Сообщение # 51
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 321
Статус: Offline
Цитата Aroenai ()
they're not very useful without file offsets

This only table for Kruptar7 project.  ) All pointers and alignments there are in the project.

In translation 2008, pointers were not recounted.




And in the project 2011 or 2013 they were going to do it, but I did not saw this translation.

Example
Прикрепления: 8101814.jpg(28Kb)


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Среда, 24.05.2017, 20:43
 
AroenaiДата: Среда, 24.05.2017, 21:00 | Сообщение # 52
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 11
Статус: Offline
"06 01 32 FFFF FFFF FFFF FFFF" looks like a message header (box type, position, icon, etc.)

The table would look like: 0120 0000 07 000123 (text id and offset made up)

I'm confused what the Brazilian Bug is if the fix involves the message headers.


English speaker only, using Google Chrome to translate
 
FoX_XoFДата: Среда, 24.05.2017, 21:35 | Сообщение # 53
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 321
Статус: Offline
Цитата Aroenai ()
(text id and offset made up)

There is no this error in the translation of 2008. )))
You talk about the table of pointers, but I'm talking about the table of
symbols and codes (HEX): colors, icons, windows, sounds and otherthings.
These are different tables.
This table is only needed for a project made for Kruptar7 (Fan translation program):
They have same names given to different codes, i.e. аt the reverse transcoding, codes with the same names were replaced with those that are located in the table first.
This is fraught with the wrong dice, pictures and other things in the text. Once again I repeat, this project is 2011 or 2013 and I do not know if they brought the translation to release.


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Четверг, 25.05.2017, 16:30
 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Страница 2 из 2«12
Поиск: