Перейти на сайт Zelda64rus Вторник, 26.09.2017
Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS

Страница 2 из 3«123»
Модератор форума: FoX_XoF 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS)
Aymende7Дата: Четверг, 19.01.2017, 00:24 | Сообщение # 21
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
working on it ..

Сообщение отредактировал Aymende7 - Четверг, 19.01.2017, 00:53
 
Aymende7Дата: Четверг, 19.01.2017, 00:46 | Сообщение # 22
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
AntonFoX_XoF
I think i found (maybe wink )  PRESS  word in "0170_00C14350_ovl_z_En_Mag.zactor" using relative scan

how can i replace it   
it just a five points


Прикрепления: 7468846.png(62Kb) · 1878412.png(70Kb)
 
FoX_XoFДата: Четверг, 19.01.2017, 21:01 | Сообщение # 23
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
how can i replace it it just a five points

I have not solved this trouble, but you can check out Arabic translation of OoT by MegamanZ...


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)
 
Aymende7Дата: Суббота, 21.01.2017, 00:28 | Сообщение # 24
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Got it thank you biggrin

Добавлено (21.01.2017, 00:28)
---------------------------------------------
About Kruptar 7 if i want to import ztext to rom again what should i do ?

 
FoX_XoFДата: Суббота, 21.01.2017, 13:21 | Сообщение # 25
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
About Kruptar 7 if i want to import ztext to rom again what should i do ?
Small fix: Replace this in Russian dir. I add Yaz0-packing for 0032_00A684D0_code.zasm in 1_Chaos_MM.bat

For Kruptar 7 if you translate some text (dont't forgot change output table accoding to new fonts in 0029_009F8E80_nes_font_static.zdata) and want to import ztext to rom again:
1. Save project (Ctrl+S) and press F9 (or Ctrl+F9 for recalculate all groups).
2. In Russian dir run 1_Chaos_MM.bat and put in rom(use HexEditor or Romput):
0030_009FDC80_nes_message_data_static.ztxt
0031_00A67670_staff_message_data_static.ztxt (if translated)
0032_00A684D0_code.zasm.yaz0 size not be larger than original 778 432 byte (see J37).
If it wrong goto 3. Then in Kruptar 7: group\nes_message_data_static\Pointers\List1\ change ptSeekSame False=>True and repeat 1 and 2.
3. Run 2_Unity_MM.bat
4. Повторяй. (if necessary).
...
...
Profit!
Прикрепления: for_Russian_fix.7z(35Kb) · 9427090.jpg(81Kb)


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Суббота, 21.01.2017, 16:53
 
Aymende7Дата: Понедельник, 30.01.2017, 20:59 | Сообщение # 26
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
it works
Thank you very much for helping out.
I'm happy biggrin I can translate it easy for now  respect


Сообщение отредактировал Aymende7 - Понедельник, 30.01.2017, 21:00
 
Aymende7Дата: Понедельник, 30.01.2017, 23:46 | Сообщение # 27
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
I forgot Thanks  for the fix

Прикрепления: 6627638.png(16Kb) · 5643490.png(12Kb) · 5051249.png(13Kb)


Сообщение отредактировал Aymende7 - Понедельник, 30.01.2017, 23:48
 
FoX_XoFДата: Вторник, 31.01.2017, 18:08 | Сообщение # 28
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
CLI can be used for mass processing of files: writing batch files skill allows you to use all the features of the program and, if necessary, and various programs.
Functionally, quickly and without the need to repeat many times the same action in the GUI (Frontend).

Next are examples of simplifying the translation of any version of OoT and MM from the N64. I used n64rawgfx (N64rip is GUI Frontend for it) and image characteristics: GFX_complete_OoT.txt and GFX_complete_MM.txt.
You can compare the performance of GUI and CLI and see the difference.

Как-то так.

For example 1 (for *_Yaz0.zdata MM): Kosmos programmed small easy CLI (Command Line Interface) util and I added Yaz0-compessor\decompessor and wrote a small and easy Batch File.

For example 2 (for GFX OoT): working on it ... jobs done.
For example 3 (for GFX MM): ... jobs done.

ADD: It's dangerous to go alone! Take this. ©


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Суббота, 18.03.2017, 21:11
 
Aymende7Дата: Воскресенье, 05.02.2017, 17:24 | Сообщение # 29
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Did you call this a small and easy Batch File.  lol  lol 
Прикрепления: 8212024.png(7Kb)
 
FoX_XoFДата: Воскресенье, 05.02.2017, 20:15 | Сообщение # 30
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Yep. )
This oldest Batch Files for extract GFX OoT. Worked for all original OoT Roms, and some(ZRE - glitched util) translations. Bigger_Harder_Bugger ) (deleted)
This Arabic_GFX extracted it things. ) For this translation it not worked, but I extracted. ) year 2014. (deleted)

Скоро доделается батник для маски и добавлю для обоих Зельд с N64 Экспорт\Импорт всей известной мне графики необходимой (хотя и не всегда) для перевода. Окарина уже работает и показывает кто где и что натворил...


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Среда, 22.02.2017, 16:56
 
Aymende7Дата: Среда, 15.02.2017, 12:54 | Сообщение # 31
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
i can't say anything you are amazing
do you learn c++ ?





Добавлено (15.02.2017, 12:54)
---------------------------------------------
do you know where i can get this files
- seeddb.bin
- aeskeydb.bin (founded)
for Decrypt9Wip
Прикрепления: 2916573.png(12Kb)


Сообщение отредактировал Aymende7 - Среда, 15.02.2017, 13:01
 
FoX_XoFДата: Среда, 22.02.2017, 17:21 | Сообщение # 32
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
do you learn c++ ?

No. Kosmos is the author of this util. He is C# programmer. But this util has tiny glitch also. ) For GUI - not critical, but CLI massive export needs to be taken into consideration.

Цитата Aymende7 ()
plz check this
How? I don't see any link.




Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Среда, 22.02.2017, 18:48
 
Aymende7Дата: Четверг, 23.02.2017, 22:10 | Сообщение # 33
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Цитата FoX_XoF ()
https://www.youtube.com/watch?v=5b8gv7MokYM tanslation the finished?
not yet  tongue the old site of arabic translations moved to  this site  www.animeiat-light.com/wumd/ However i didn't find anything about zelda phantom hourglass

Цитата FoX_XoF ()
How? I do not see any link.
i formatted my Computer to 64bit because 3ds extracting tools (Ctrtool,Makerom) works only on 64bit and now i need to download visual basic again 12GB  cry
 
AntonДата: Четверг, 23.02.2017, 22:37 | Сообщение # 34
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
because 3ds extracting tools (Ctrtool,Makerom) works only on 64bit


No. There are 32-bit versions, too. Also, there are a lot of makerom versions: official, stolen from SDK, and not official, written by romhackers.


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
Aymende7Дата: Пятница, 24.02.2017, 18:43 | Сообщение # 35
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Interesting
Make rom works for me on 32bit but when i running ctrtool i got this

Q: is there a possible way to edit . Ctxb files
Прикрепления: 8109539.png(4Kb)
 
AntonДата: Пятница, 24.02.2017, 19:51 | Сообщение # 36
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
. Ctxb files


It's just a file container.
FoX_XoF knows better... )

As for ctrtool - I have Win7 32 bit and it works.


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
Aymende7Дата: Четверг, 02.03.2017, 19:34 | Сообщение # 37
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Цитата Anton ()
. Ctxb filesIt's just a file container.
FoX_XoF knows better... )
FoX_XoF any idea?
plz
 
FoX_XoFДата: Суббота, 04.03.2017, 22:23 | Сообщение # 38
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
any idea?

For export: Texturipper.
For import: Any TexturePackagers.
For any types containers: Brain and any HexEditor.


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Воскресенье, 05.03.2017, 16:48
 
Aymende7Дата: Суббота, 11.03.2017, 18:59 | Сообщение # 39
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
stuck here  sad 
Прикрепления: 4730352.png(24Kb)
 
FoX_XoFДата: Воскресенье, 12.03.2017, 15:34 | Сообщение # 40
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
stuck here




Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Среда, 15.03.2017, 17:36
 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Страница 2 из 3«123»
Поиск: