Перейти на сайт Zelda64rus Вторник, 26.09.2017
Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS

Страница 1 из 3123»
Модератор форума: FoX_XoF 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS)
Aymende7Дата: Понедельник, 02.01.2017, 01:48 | Сообщение # 1
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
can some one send me the loaction of the fonts in Majora mask

Добавлено (02.01.2017, 01:48)
---------------------------------------------
plz
 
AntonДата: Понедельник, 02.01.2017, 10:40 | Сообщение # 2
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
can some one send me the loaction of the fonts in Majora mask


I guess the font located at ACC000 in expanded MM ROM.

As for graphics, open expanded ROM in CrystalTile2 and search in N64/MD 4 bpp mode. There is a lot of graphics, so I don't know all it's addresses.


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
FoX_XoFДата: Понедельник, 02.01.2017, 15:34 | Сообщение # 3
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
lot

Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)
 
AntonДата: Понедельник, 02.01.2017, 19:32 | Сообщение # 4
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Ему бы еще объяснить, чем распаковать ром, чтобы его расклеило на все эти файлы.
Я ваще не помню, я помню только этим экстрактором, что на сайте в файлах.


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
Aymende7Дата: Четверг, 05.01.2017, 12:51 | Сообщение # 5
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
You save my life smile
Thanks

Добавлено (05.01.2017, 12:51)
---------------------------------------------
First i checked the location of the font  (thanks Anton  biggrin ) and i  use n64rip to export and import the png files.
when i edit a graphic or a text i get a black screen after nintendo 64 logo and the music still plays 
Any ideas ?
and what is the zdata files?
thank you

Сообщение отредактировал Aymende7 - Понедельник, 02.01.2017, 21:21
 
AntonДата: Четверг, 05.01.2017, 16:32 | Сообщение # 6
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
use n64rip to export and import the png files.

Use CrystalTile2.

Make a backup of your original file.

Select (draw the frame) needed tiles, Ctrl+C. Don't close CrystalTile2.
Open Photoshop (or whatever) and edit (using the SAME colors as in original image!).
Then flatten image (if layers were used), select all, Ctrl+C.
Go back to CrystalTile, Ctrl+V and press Enter.
Resave file.
Done.


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
FoX_XoFДата: Четверг, 05.01.2017, 17:36 | Сообщение # 7
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Anton, не сбивай человека с пути истинного. ) N64rip это оболочка для проги Joe которая правильно всё делает с графикой N64. Может картинка больше размером становилась или ещё что. Помню ещё для crc какая-то прога нужна была (rn64crc).
Тут ссылки на прогу которая разбивает ром на файлы, с картинками для Банджо.
А тут все описания которые тогда получились для Зельд, в том числе и нужные filelists к Маске и экселька в которой можно свой лист сделать.
Ещё yaz0enc, yaz0dec нужны (некоторые картинки упакованы в отдельных неупакованных файлах с указателями) и проект к круптару и хексредактор чтобы обратно всё вставлять, но делать это аккуратно, сверяясь с экселькой (иногда можно файл немного увеличить, иногда надо сдвигать указатели).

Но так как до реализации тогда не дошло батники для автоматического извлечения\вставки остались ненаписанными, а сейчас я это уже не смогу сделать...


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Четверг, 05.01.2017, 21:54
 
AntonДата: Четверг, 05.01.2017, 17:49 | Сообщение # 8
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Так ему шрифт пока только надо, а его проще через кристал же, не?

Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
Aymende7Дата: Пятница, 06.01.2017, 21:10 | Сообщение # 9
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
AntonFoX_XoF,
I tried all the methods  and I still get black screen
zdec + zelda MM= No intro No cutscenes 64 mb
Here a video compare between the roms i had tested
in zelda MM russian version the rom still compressed in 32mb How?
is there any tool recompress the roms to original size 32 mb or any thing else
Sorry For Disturbing


Сообщение отредактировал Aymende7 - Пятница, 06.01.2017, 21:13
 
FoX_XoFДата: Пятница, 06.01.2017, 22:53 | Сообщение # 10
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Zdec very glitched util. MM it's tool expand so poor.
You can not expand. (Но это труднее.)
To work with the original rom, but see to it that the new data is placed in the allotted place for them to pack if required, etc.

Прикрепления: 0924865.jpg(371Kb)


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Пятница, 06.01.2017, 22:55
 
Aymende7Дата: Суббота, 07.01.2017, 17:31 | Сообщение # 11
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
What do I need to extract the data in the original ROM :\
Thanks for answering
 
FoX_XoFДата: Суббота, 07.01.2017, 19:01 | Сообщение # 12
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
1 Download and install Pyton 3.x.x
2 Download Midwaydec.
3 Extract it and put in Midwaydec_dir Rom_file Legend of Zelda, The - Majora's Mask (U) [!].z64 32mb
4 Run Midwaydec.pyw:
            

Profit!
Прикрепления: 7875715.jpg(51Kb)


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Воскресенье, 08.01.2017, 14:59
 
Aymende7Дата: Суббота, 07.01.2017, 22:31 | Сообщение # 13
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
FoX_XoF

1. Pyton 3.6 Installed
2.Midwaydec working fine and the data exracted in Majora Mask U ! Like you say


I've Export this image  and i replace it by this   using n64rip
this data are located in "Majora's Mask (U) [!]\Data\1124_0161F2A0_title_static.zdata"

How to put this data again to the rom?

Прикрепления: 2317440.png(46Kb) · 0951243.png(4Kb) · 8115558.png(2Kb) · 2337017.png(9Kb)


Сообщение отредактировал Aymende7 - Воскресенье, 08.01.2017, 18:51
 
FoX_XoFДата: Понедельник, 09.01.2017, 19:52 | Сообщение # 14
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Aymende7, pack this file using yaz0enc and put it into ROM (use HexEditor), but this file also contains many other images (see 1124).
Read http://shedevr.org.ru/zelda64....ng).zip Old but useful.


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)

Сообщение отредактировал FoX_XoF - Понедельник, 09.01.2017, 20:21
 
Aymende7Дата: Четверг, 12.01.2017, 20:23 | Сообщение # 15
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
FoX_XoF ,
i DID IT using the Romput

 


do you know how to compress zarc files to zdata again thank you
Прикрепления: 4738767.png(17Kb) · 6902913.png(80Kb) · 3807376.png(88Kb) · 6550766.png(194Kb) · 1887539.png(202Kb)


Сообщение отредактировал Aymende7 - Суббота, 14.01.2017, 15:27
 
Aymende7Дата: Суббота, 14.01.2017, 15:42 | Сообщение # 16
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Прикрепления: 5634479.jpg(38Kb) · 8152418.jpg(20Kb)
 
FoX_XoFДата: Суббота, 14.01.2017, 19:40 | Сообщение # 17
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
do you know how to compress zarc files to zdata again
yaz0dec to decompress all raw images (zarc_files)
yaz0enc to compress edited *zarc - and then use Romput or HexEditor to put it into *_Yaz0.zdata file.
offsets indicated in the name of *zarc_files.
P.S.
Please pay attention - the size of compressed (packed) file should not be larger than original packed file!


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)
 
Aymende7Дата: Среда, 18.01.2017, 11:54 | Сообщение # 18
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 30
Статус: Offline
Finally i translated all the graphics  lol 
Thanks a lot
i  started translating the text (ztxt file)
i tired all the methods to find PRESS START phrase and  i still get "string not found" (notepad++ , Hxd , hexposure ) 

why are PRESS START phrase in another file ?
 
AntonДата: Среда, 18.01.2017, 16:22 | Сообщение # 19
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8043
Статус: Offline
Цитата Aymende7 ()
to find PRESS START

Try using relative search (in transhextion, for example).


Dan Owsen: When I translate a game, I work with a translator, so I don't have to be fluent in Japanese. I understand a little but I couldn't do it alone.
 
FoX_XoFДата: Среда, 18.01.2017, 16:45 | Сообщение # 20
Зора
Группа: Модераторы
Сообщений: 309
Статус: Offline
Aymende7, for text use this project and kruptar.

Цитата Aymende7 ()
i tired all the methods to find PRESS START

Прикрепления: 0973066.jpg(366Kb)


Веру, партию, науку запросто приму, чем терпеть такую муку — думать самому. (Ц)
 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » Majora's Mask » Majora's Mask ROM edit (N64 / 3DS) (Discussion in English)
Страница 1 из 3123»
Поиск: