Шрифт для Majora's Mask на 3дс.
|
|
Ефим | Дата: Четверг, 12.05.2022, 19:21 | Сообщение # 1 |
Миниш
Группа: Пользователи
Сообщений: 4
Статус: Оффлайн
| Помогите пожалуйста со шрифтом. Мне бы кёрнинг поправить. Расковырял игру Ever Oasis, там шрифт такой же как в луиджи мэншне и мажоре. Но кёрнинг просто ужасный. Подскажите пожалуйста, как его сделать меньше?
Сообщение отредактировал Ефим - Четверг, 12.05.2022, 19:33 |
|
| |
Anton | Дата: Четверг, 12.05.2022, 20:41 | Сообщение # 2 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Искать таблицу ширин - отступ до символа (количество пикселей перед символом), ширина символа в пикселях, отступ после символа (количество пикселей после символа) - и править. Ромхакера давно нет, поэтому я помочь ничем не смогу.
|
|
| |
Ефим | Дата: Четверг, 12.05.2022, 20:58 | Сообщение # 3 |
Миниш
Группа: Пользователи
Сообщений: 4
Статус: Оффлайн
| Цитата Искать таблицу ширин - отступ до символа (количество пикселей перед символом), ширина символа в пикселях, отступ после символа (количество пикселей после символа) - и править. Эх, блин. Совсем не разбираюсь в таком. Спасибо.
Добавлено (21.05.2022, 16:06) --------------------------------------------- Так, мне написали программу которая извлекает и пакует ширину глифа в .txt. Первая табличка это правый кёрнинг, а последняя это левый. Команды: gzfFont.exe -dump main.gzf - сдампить gzfFont.exe -insert main.gzf main_glyphTable.txt newfont.gzf - импорт
Сообщение отредактировал Ефим - Суббота, 21.05.2022, 19:33 |
|
| |
Anton | Дата: Суббота, 21.05.2022, 17:58 | Сообщение # 4 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Цитата Ефим (  ) Так, мне написали программу Поздравляю.
|
|
| |
Ефим | Дата: Суббота, 21.05.2022, 19:33 | Сообщение # 5 |
Миниш
Группа: Пользователи
Сообщений: 4
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton (  ) Поздравляю упс, я ещё не до конца разобрался с форумом, в общем прикрепил программку для будущих искателей.
|
|
| |
THBVN | Дата: Понедельник, 20.01.2025, 12:55 | Сообщение # 6 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| есть ли здесь кто-нибудь? Я перевожу игру Majora Mask для N64 и 3DS на вьетнамский язык, но у меня возникла проблема с версией для 3DS: я не могу редактировать шрифт gzf. Надеюсь, вы мне поможете. Я пытаюсь уже больше месяца, но все еще не могу.
im from vietnam but it not have
Сообщение отредактировал THBVN - Вторник, 21.01.2025, 04:46 |
|
| |
THBVN | Дата: Вторник, 04.02.2025, 04:26 | Сообщение # 7 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Tôi quay lại kiểm tra nhưng không có ai ở đó.
im from vietnam but it not have
|
|
| |
Anton | Дата: Среда, 05.02.2025, 22:34 | Сообщение # 8 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Цитата THBVN (  ) Tôi quay lại kiểm tra nhưng không có ai ở đó. A couple posts above yours.
https://zelda64rus.ucoz.ru/forum/32-748-27463-16-1652381916
Also try this tool: https://github.com/FanTranslatorsInternational/Kuriimu2
This forum is no longer active, so you better ask at gbatemp or others, which are still active.
|
|
| |
THBVN | Дата: Четверг, 06.02.2025, 01:38 | Сообщение # 9 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| thanks for sharing but i have tried all the above methods i remember that kurrimu supports opening gzf (majora mask) and qbf (oot) font files but in view only form and cannot be edited to kurrimu 2 it seems they have not touched it can you share how the russian font of majora mask is edited (thank you very much)
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Четверг, 06.02.2025, 04:34 | Сообщение # 10 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton () This forum is no longer active, so you better ask at gbatemp or others, which are still active I have been translating zelda into Vietnamese since 2016. I posted a post on gbatemp asking about how to edit the font but it's been 9 years and no one has answered (maybe this game is really outdated). That's sad.
im from vietnam but it not have
|
|
| |
Anton | Дата: Четверг, 06.02.2025, 09:14 | Сообщение # 11 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| I did not edit that font (I mean, GZF). Romhacker did. He sent me a .tga. extracted from .gzf, I edited those .tga and sent him back. Then he inserted them into .gzf
Just checked that kuriimu - there is a tool called Kukkii.exe inside. It's used for export-import images and fonts. It perfectly opens that .gzf font and exports it to PNG. (there are thee images inside that you must export). Edit it and just import that png's back... so easy.
|
|
| |
THBVN | Дата: Четверг, 06.02.2025, 12:31 | Сообщение # 12 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton () Just checked that kuriimu - there is a tool called Kukkii.exe inside. It's used for export-import images and fonts. It perfectly opens that .gzf font and exports it to PNG. (there are thee images inside that you must export). Edit it and just import that png's back... so easy. thanks but kukki (kuriimu tool) is just a simple gzf font viewer it only lets us see the font image and export it but cannot edit it i have searched all the forums about romhack and still have no results you are lucky to be able to do the font redrawing because now there is no information about gzf font
im from vietnam but it not have
|
|
| |
Anton | Дата: Четверг, 06.02.2025, 23:37 | Сообщение # 13 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Цитата THBVN (  ) but cannot edit it edit exported PNG in Photoshop or what you prefer, then import edited PNG in Kukki back to gzf... then edit a table file for Kruptar and add your new characters codes to it. Kukki lets you export-umport IMAGES from-to GXF, not edit the font directly.
|
|
| |
THBVN | Дата: Пятница, 07.02.2025, 01:58 | Сообщение # 14 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton là ai () Kukki cho phép bạn xuất-nhập HÌNH ẢNH từ-sang GXF, không phải chỉnh sửa phông chữ trực tiếp. xin lỗi nhưng đó không phải là ý tôi muốn nói ý tôi là kukki chỉ cho phép xuất phông chữ sang png nhưng không thể nhập lại chúng tôi đã thử, lúc đầu tôi xuất phông chữ từ kukki rồi dùng photoshop để chỉnh sửa trong nhiều giờ cho đến khi không thể nhập lại được. nếu bạn để ý, khi mở tệp gzf, hai nút lưu và lưu dưới dạng sẽ bị mờ, tương tự với tệp oot gbf nhưng khi mở tệp ctxb, tệp hình ảnh, có thể sử dụng hai nút lưu và lưu dưới dạng
im from vietnam but it not have
Сообщение отредактировал THBVN - Пятница, 07.02.2025, 04:55 |
|
| |
THBVN | Дата: Пятница, 07.02.2025, 05:11 | Сообщение # 15 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| and here is the image above of the final version of kuriimu
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Пятница, 07.02.2025, 05:16 | Сообщение # 16 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| và cái này
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Пятница, 07.02.2025, 05:20 | Сообщение # 17 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| and i tried opening the gz file in a hex editor and it looked like this
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Пятница, 07.02.2025, 14:44 | Сообщение # 18 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| i thought the n64 version would be harder to find fonts than the 3ds version because the hardware is outdated but without playing around with sprite view i found this i cant believe the n64 version fonts are easier to find than the 3ds version
im from vietnam but it not have
|
|
| |
Anton | Дата: Пятница, 07.02.2025, 21:27 | Сообщение # 19 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| I can't understand Vietnam language. What do you really want to do? Kukki lets you export and import PNG. Do this. Edit IMAGE of the font in Photoshop. Then import edited back to .gzf... = have .gzf with your EDITED font. Then use Kruptar, edit table files, make a project and translate...
|
|
| |
Anton | Дата: Пятница, 07.02.2025, 21:30 | Сообщение # 20 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Цитата THBVN (  ) xin lỗi nhưng đó không phải là ý tôi muốn nói ý tôi là kukki chỉ cho phép xuất phông chữ sang png nhưng không thể nhập lại chúng tôi đã thử, lúc đầu tôi xuất phông chữ từ kukki rồi dùng photoshop để chỉnh sửa trong nhiều giờ cho đến khi không thể nhập lại được. nếu bạn để ý, khi mở tệp gzf, hai nút lưu và lưu dưới dạng sẽ bị mờ, tương tự với tệp oot gbf nhưng khi mở tệp ctxb, tệp hình ảnh, có thể sử dụng hai nút lưu và lưu dưới dạng Ok, I understood. Thanks Google. If so, I can't help.
|
|
| |
THBVN | Дата: Суббота, 08.02.2025, 02:17 | Сообщение # 21 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton () Ok, I understood. Thanks Google. If so, I can't help. sorry my auto translate i wrote in english but google changed it
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Суббота, 08.02.2025, 02:20 | Сообщение # 22 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton () If so, I can't help I think I will try this font with some tile viewer maybe it will work
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Суббота, 08.02.2025, 04:35 | Сообщение # 23 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| opened gzf in sprite view although the text is not visible but the layout is quite clear this means this thing works
im from vietnam but it not have
|
|
| |
Anton | Дата: Воскресенье, 09.02.2025, 18:53 | Сообщение # 24 |
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8940
Статус: Оффлайн
| Цитата THBVN (  ) opened gzf in sprite view although the text is not visible but the layout is quite clear this means this thing works No, it's not work in tile viewers... Even in the best one - CrystalTile 2. At least I coud not display that font correct.
|
|
| |
THBVN | Дата: Понедельник, 10.02.2025, 01:25 | Сообщение # 25 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| Цитата Anton () Even in the best one - CrystalTile 2 Sir, i don't even know how to use crystal tile 2 so i analyzed the source code of kuriimu 1.0.1 the first version that supports gzf font then i found that gzf font is like a compressed file inside it has glyph and bitmap after the code analyzes the bytes it will transfer to a dll in kuriimu named cetera dll which will then build the font image
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Воскресенье, 16.02.2025, 12:54 | Сообщение # 26 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| everything is ok there is another group that is also translating the game and i have been working with them by the way i am planning to translate majora mask n64 do you have any instructions or notes for me
im from vietnam but it not have
|
|
| |
THBVN | Дата: Суббота, 12.07.2025, 17:41 | Сообщение # 27 |
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 16
Статус: Оффлайн
| by the way here are 2 export and import tools for gzf and bfn fonts i have optimized them and they work very well luckily studying their structure is not that difficult
im from vietnam but it not have
|
|
| |