Перейти на сайт Zelda64rus Пятница, 06.12.2019
Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS

  • Страница 4 из 4
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » The Wind Waker » Ремейк Wind Waker для WiiU
Ремейк Wind Waker для WiiU
robsonДата: Понедельник, 16.07.2018, 15:52 | Сообщение # 151
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 42
Статус: Оффлайн
Ох ребята, придется вам очень долго ждать. Ведь даже мелкие косяки Твин Принцес еще за 1,5 года не поправили. То про Вейкера можно забыть )))
 
dimon_supersilentДата: Четверг, 11.10.2018, 15:15 | Сообщение # 152
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 48
Статус: Оффлайн
Цитата robson ()
То про Вейкера можно забыть )))
Нееееееееееет !  wink   Я жду с нетерпением. Так хочется переиздание пройти. Думаю такой я не один.



Мои консоли : wii u , psp , nds lite , new3ds xl (код для друзей - 4356-4183-8923), ps vita.

Сообщение отредактировал dimon_supersilent - Четверг, 11.10.2018, 15:19
 
Mario-samaДата: Воскресенье, 11.11.2018, 16:44 | Сообщение # 153
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 22
Статус: Оффлайн
Пожалуйста…  sad
 
dimon_supersilentДата: Понедельник, 12.11.2018, 15:20 | Сообщение # 154
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 48
Статус: Оффлайн
Цитата Mario-sama ()
Пожалуйста…
 


Вы о чём   ?


Мои консоли : wii u , psp , nds lite , new3ds xl (код для друзей - 4356-4183-8923), ps vita.
 
AntonДата: Понедельник, 12.11.2018, 21:07 | Сообщение # 155
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Ну мёрзнет пока перевод, мёрзнет.
 
bagnobДата: Понедельник, 26.11.2018, 20:47 | Сообщение # 156
Миниш
Группа: Пользователи
Сообщений: 2
Статус: Оффлайн
Ну же, ребятушки! Поднажмите, пожалуйста, с переводом! Ждем с нетерпением, уже сил нет! (((((
 
dimon_supersilentДата: Пятница, 11.01.2019, 15:18 | Сообщение # 157
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 48
Статус: Оффлайн
Ну как там наш Линк поживает. Никто не слышал,выбирается уже из северного полюса ?  biggrin

Мои консоли : wii u , psp , nds lite , new3ds xl (код для друзей - 4356-4183-8923), ps vita.
 
SixSolid212Дата: Пятница, 11.01.2019, 17:49 | Сообщение # 158
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 21
Статус: Оффлайн
Цитата dimon_supersilent ()
Никто не слышал,выбирается уже из северного полюса ?
Так проект заморожен, куда ему выбираться? Разве что из заморозки.


SixSolid212
 
dimon_supersilentДата: Суббота, 12.01.2019, 08:31 | Сообщение # 159
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 48
Статус: Оффлайн
Цитата SixSolid212 ()
Разве что из заморозки
ну я про это и спрашиваю.


Мои консоли : wii u , psp , nds lite , new3ds xl (код для друзей - 4356-4183-8923), ps vita.
 
HaulДата: Вторник, 26.02.2019, 08:17 | Сообщение # 160
Миниш
Группа: Пользователи
Сообщений: 2
Статус: Оффлайн
Вопрос к переводчикам проекта. Как вас всё таки смотивировать на продолжение работы? Переведено уже столько частей (в т.ч. и не самых выдающихся), а совершенно шедевральный ремейк отличной части просто оброс паутиной...
Может, начнем сбор средств? Знаю ребят (да и вы их все знаете), которые собирают денежки, а потом честно вываливают очередной перевод. Всё у них по плану и все счастливы. Почему бы и в этом случае не сделать так же? Скинулись бы по 500-1000 человеками пятьюдесятью, и вроде уже не такие смешные деньги получаются- на пару-тройку Switch ребятам хватит wink
 
Mario-samaДата: Вторник, 25.06.2019, 11:55 | Сообщение # 161
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 22
Статус: Оффлайн
Готов поддержать материально
 
AntonДата: Вторник, 25.06.2019, 14:45 | Сообщение # 162
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Деньги не нужны. Не в них дело.
Фокс давно в оффлайне, а все наработки у него.

Всё, что могу лично я - поправить тексты в геймкубовской версии (давно хочу) и перенести эти правки в проекты по WiiU.
Всё остальное - шрифты с умением править их ширины (чтобы всё во все плашки влазило и не разъезжалось), знания как разбирать и собирать обратно ресурсы, сам образ игры, делание патчей и прочее - всё у Фокса.

Всё это касается и обновления перевода Majora's Mask N64. Если Фокс совсем пропал, то, может, сделаю патч "как есть" - текст и графон там, в принципе, поправлен. Но кое-чего не сделано.
 
dimon_supersilentДата: Воскресенье, 30.06.2019, 22:11 | Сообщение # 163
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 48
Статус: Оффлайн
Вот так всегда, заходишь каждый день в надежде на движение. А один из команды в оффлайне и с наработками.  sad

Мои консоли : wii u , psp , nds lite , new3ds xl (код для друзей - 4356-4183-8923), ps vita.
 
AntonДата: Понедельник, 01.07.2019, 19:06 | Сообщение # 164
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
dimon_supersilent, ну проект же все равно давно заморожен, даже когда Фокс был в онлайнах...
 
timartinelliДата: Пятница, 23.08.2019, 13:33 | Сообщение # 165
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
Guys I do not know if it is known to you but today it is possible to translate the Wind Waker HD with the tools below.

Open permanent_2d_UsEnglish.pack with Switch-Toolbox at this link get the latest release. https://github.com/KillzXGaming/Switch-Toolbox/releases



Once opened just find the files with .msbt as in the following gif.

Then just open .msbt with Kurrimu and edit the texts.

Toolbox also helps in editing fonts, very simple.

I am using this to translate to Portuguese.
http://www.facebook.com/catatautraducoes/posts/106560824041725
 
AntonДата: Пятница, 23.08.2019, 16:29 | Сообщение # 166
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
Then just open .msbt with Kurrimu and edit the texts.


We have projects for Kruptar for that game, and all text was already inserted/updated from or GameCube translation.
https://shedevr.org.ru/zelda64rus/translations.html#ww_hd
Everything is ready a long ago. But there are some issues with the font width, which still not finished and all this project was frozen because of making other translations. And it's still frozen.

PS. This toolbox looks interesting, thanks.
 
timartinelliДата: Пятница, 23.08.2019, 16:36 | Сообщение # 167
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
I understood friend, okay, I just saw that I was standing and thought about helping.
biggrin
 
AntonДата: Пятница, 23.08.2019, 16:39 | Сообщение # 168
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
I can't run the tool. Nothing happens if I run the .exe (as an administrator too).
Zip file was unblocked.

Have Win10 Pro x64
 
timartinelliДата: Пятница, 23.08.2019, 16:49 | Сообщение # 169
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
ToolBox? see this my version.
my windows is this one too.

https://drive.google.com/file....sharing


Сообщение отредактировал timartinelli - Пятница, 23.08.2019, 16:51
 
AntonДата: Пятница, 23.08.2019, 16:53 | Сообщение # 170
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
this one is OK, thanks.
 
timartinelliДата: Пятница, 23.08.2019, 16:58 | Сообщение # 171
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
It has constant updates, when you have it will appear the unice of a straight down in green.

I always update.

Edit:

I am happy to help, since I spent days asking things about zelda.

I'm currently translating Zelda TP and WW to WiiU, I hope the new zelda text files will be accepted in toolbox and kurrimu too.

I admit that the pointers and text sizes of Zelda TP and WW are confusing to me still in the kruptar tools.  wacko


Сообщение отредактировал timartinelli - Пятница, 23.08.2019, 17:03
 
AntonДата: Пятница, 23.08.2019, 22:01 | Сообщение # 172
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
I admit that the pointers and text sizes of Zelda TP and WW are confusing to me still in the kruptar tools.


You have Kruptar with TP HD with everything adjusted. Just figure out how that tool works and translate!..
All pointers, etc - are in the project and ready to be changed like you want.
But note, that you must fit you text in original script file (msbt or whatever). You can make one dialogue longer than original one, but if something doesn't fit after pointer's recalculaton, just make another dialogue shorter than original. Just keep that in mind.

Kruptar is the best tool on this planet. Kuiirimu won't allow you to change pointers and dialogues lenghts, AFAIK. But Kruptar will. It's a universal tool for translating about any game, really.

Here's a table file for WWHD (PAL), i you want.
Прикрепления: WW_HD_table_En.tbl(40.1 Kb)
 
timartinelliДата: Суббота, 24.08.2019, 01:26 | Сообщение # 173
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
yes, I am trying to understand how it works.

I was able to build the TP project in version 7.1.1.17 which has English and Portuguese, to make it easier for me.

If I don't get it right, he finds out where the texts are, or we need to indicate where each of the beginning of the texts is and the end. but I need to test more,

I will try with this WW deo table.
I will post what
 
timartinelliДата: Суббота, 24.08.2019, 05:23 | Сообщение # 174
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
I'm trying friend, see what I got, but still missing things.
Прикрепления: _WW_HD_KruptarB.rar(678.2 Kb)
 
AntonДата: Суббота, 24.08.2019, 07:17 | Сообщение # 175
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
I'm trying friend, see what I got, but still missing things.


for message.bsbt (NTSC) we have this:

text range - 000F9FC-00535ED
(should be 1002 dialogues in message.msbt)

code page - 65001 (utf-8)
(unicode)

pointer size - 4
ptreference - hEA50
interval - 0
alignment - 2
shift left - 0
charsize -1
ptseek same - true (removes identical strings and points just to one such string = more place for your text)
 
timartinelliДата: Воскресенье, 25.08.2019, 00:13 | Сообщение # 176
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
after setting list1. should i trigger the size in decimal?
000F9FC-00535ED
=
63996 - 341485
or should I manually add each of the 1002 texts?

How do you know the amount of texts in hex?



Сообщение отредактировал timartinelli - Воскресенье, 25.08.2019, 00:15
 
AntonДата: Воскресенье, 25.08.2019, 09:42 | Сообщение # 177
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
How do you know the amount of texts in hex?


you should add offsets of the first and the last pointers, too.
and if everything is correct, you'll see dialogie list in the main window - in this case there are 1002.

plugin should be "Uni_000E.kpl" (see attachment), not "Zelda_GC.kpl") - place it in the LIB folder.
it also can be used for A Link Between Worlds, Skyward Sword, Tri Force Heroes - all games where 000E or 0E00 bytes are present in text control codes.
Прикрепления: Uni_000E.kpl(19.5 Kb)
 
timartinelliДата: Воскресенье, 25.08.2019, 12:07 | Сообщение # 178
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
Vou testar com isso assim que eu me levantar, XD

Obrigado Anton.

Adicionado ( 25/08/2019 , 16:45)
-------------------------------------- - ----
Eu recebo este tipo de feedback.


Сообщение отредактировал timartinelli - Воскресенье, 25.08.2019, 16:46
 
AntonДата: Воскресенье, 25.08.2019, 17:17 | Сообщение # 179
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
timartinelli, I don't know...
Try this plugin with older Kruprar 7.0.0.85 (but there are only russian interface).
Or try to make project from scratch.
 
timartinelliДата: Воскресенье, 25.08.2019, 17:23 | Сообщение # 180
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
It this



true or false?
 
AntonДата: Воскресенье, 25.08.2019, 19:51 | Сообщение # 181
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
rue or false?


false.

"dictionary" means usage of DTE/MTE script optimisation. This game do not use it, so set it to false.
 
timartinelliДата: Понедельник, 26.08.2019, 01:17 | Сообщение # 182
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
I'm almost giving up feeling very dumb. XD

Добавлено (26.08.2019, 03:02)
---------------------------------------------
I think I found the way.

I the file is the opposite, in the range I needed to put the opposite.

Example I found the first text ok, but when I played his offset would go to the last text, so I did the opposite reaching the last to the first.

I haven't found the 1002 texts yet, I only found 719 ....
but I'm trying to understand how it works

Добавлено (26.08.2019, 03:55)
---------------------------------------------
I did it.

Thank you very much friend. Thanks even without your help could not.

biggrin :D biggrin


Сообщение отредактировал timartinelli - Понедельник, 26.08.2019, 03:56
 
timartinelliДата: Понедельник, 26.08.2019, 05:26 | Сообщение # 183
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
This file I have difficulty finding the text range and its reference.
Прикрепления: message4_origin.msbt(395.2 Kb)
 
AntonДата: Понедельник, 26.08.2019, 09:36 | Сообщение # 184
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
This file I have difficulty finding the text range and its reference.


text range is 0012B98-0062CDF in message4.
ptReference = h118c0

Here's all my .kpx files for WWHD NTSC.
Translated to russian, but you can restore text to original and translate to portuguese.

1. Extract and de-Yaz0 corresponding .msbt files from "permanent_2d_UsEnglish". Should be 65 of them. Shuld be 1 folder-1file with the same name:


2. Place them to "Original" folder. (output) inside the Kruptar main folder.
3. Then copy it and rename to "Russian" folder. (input).
4. Create "!permanent_2d_UsEnglish" folder in "Russian" folder. Place there ALL .szs, extracted from "permanent_2d_UsEnglish.sarc".
5. Extract archieve"soft" from attachment into the "Russian"folder.
6. Install Python 2.7 (this is important - 2.7.x, not 3.x).
7. After translation run "Pack.bat".
8. needed .szs files will be created (replacing original ones) in the "Russian/!permanent_2d_UsEnglish" folder, also in "Russian" will be created "permanent_2d_UsEnglish.pack" ready to be inserted into the game.
(Or you car run Switch Toolbox, open "permanent_2d_UsEnglish" file from the ISO, right click on this folder, choose "Repack").
9. Profit! )
Прикрепления: WWHD_RU_NTSC_kp.rar(751.1 Kb) · 9428639.jpg(202.1 Kb) · soft.rar(31.6 Kb)
 
timartinelliДата: Понедельник, 26.08.2019, 11:47 | Сообщение # 185
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
Perfect friend
thank you very much.

Do you have any groups in the disagreement about translations.
 
AntonДата: Понедельник, 26.08.2019, 11:51 | Сообщение # 186
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
Do you have any groups in the disagreement about translations.

What do you mean?
 
timartinelliДата: Понедельник, 26.08.2019, 13:31 | Сообщение # 187
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
Sorry, translate.

Discord group



Сообщение отредактировал timartinelli - Понедельник, 26.08.2019, 13:32
 
AntonДата: Понедельник, 26.08.2019, 13:46 | Сообщение # 188
Triforce keeper
Группа: Администраторы
Сообщений: 8686
Статус: Онлайн
Цитата timartinelli ()
Discord group

No, I haven't.
 
timartinelliДата: Понедельник, 26.08.2019, 13:48 | Сообщение # 189
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 32
Статус: Оффлайн
ok.
 
robsonДата: Среда, 02.10.2019, 13:41 | Сообщение # 190
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 42
Статус: Оффлайн
Кто знает где найти карту сокровищ 1 и 45. всё нашёл в игре кроме этих двух. Запарился (((
 
CAHEKДата: Среда, 02.10.2019, 14:27 | Сообщение # 191
Хилианец
Группа: Пользователи
Сообщений: 1164
Статус: Оффлайн
Robson, 1 в запретном лесу (где Макара спасал), 45 у учительницы на ветреном острове, ей нужно дать 40 кулонов счастья.
 
robsonДата: Четверг, 03.10.2019, 10:33 | Сообщение # 192
Деку
Группа: Пользователи
Сообщений: 42
Статус: Оффлайн
в Запретном лесу мне кажется я не одного сундука не пропустил, но всё бывает )))) Спасибо!

Добавлено (05.10.2019, 12:34)
---------------------------------------------
Нашел, сундук в самой первой комнате ))) и как не странно оказалось еще 19 кулонов. Подскажи в игре 49 сокровищ?

 
CAHEKДата: Суббота, 05.10.2019, 13:01 | Сообщение # 193
Хилианец
Группа: Пользователи
Сообщений: 1164
Статус: Оффлайн
Цитата robson ()
Нашел, сундук в самой первой комнате ))) и как не странно оказалось еще 19 кулонов. Подскажи в игре 49 сокровищ?

Если поднятых по картам со дна, то да, 46 по картам сокровищ, и 3 куска триединства.


Сообщение отредактировал CAHEK - Суббота, 05.10.2019, 13:21
 
Форум » The Legend of Zelda — основные игры » The Wind Waker » Ремейк Wind Waker для WiiU
  • Страница 4 из 4
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Поиск: